NIEUWS OVER DE PRAKTIJK TIJDENS DE CORONA CRISIS KUN JE LEZEN OP DEZE PAGINA

 


YOGA die ik geef is gericht op het onderzoeken van je eigen lichaam, geest/denken en emoties om tot bewustwording te komen en lichamelijk en geestelijk een vrijer mens te worden. Mindfulness is traditioneel een onderdeel van de klassieke yoga.

Ingangen hiervoor zijn:

  • Ademhalingsoefeningen. De ademhaling is van belang voor de uitwisseling van bouwstoffen en afvalstoffen, zowel in de longen als in elke cel van het lichaam. Een vrije ademhaling laat de energie stromen.
  • Ontspanningsoefeningen. Bewust ontspannen schept ruimte om met afstand naar je eigen problemen te kijken en vergroot het relativeringsvermogen en de objectiviteit.
  • Stilzitten om tot diepe rust en innerlijke alertheid te komen.
  • Lichamelijke oefeningen om soepelheid en kracht te ontwikkelen en een beter lichaamsbewustzijn.

Door in aandacht te oefenen raak je meer vertrouwd met je lichaam en je voelen. Je grenzen ga je beter herkennen en leer je meer te respecteren. Overspanning word je duidelijker en mag je loslaten. Ook onderspanning in het lichaam wordt waarneembaar waar je dan gerichte oefeningen voor kunt doen.

Je wordt bewuster van de wisselwerking tussen lichaam, denken en emoties. Er wordt regelmatig nagevraagd welke reacties je voelt en waarneemt. Hierdoor leer je je beter uit te drukken en groeit het zelfvertrouwen. Je krijgt uitleg en terugkoppeling zodat het gevoelde geplaatst kan worden.

Door op deze manier Yoga te beoefenen kan er een wezenlijke innerlijke verandering optreden.

 

YOGA INDIVIDUEEL is een therapievorm die meer gericht is op je persoonlijke problemen, als je even vastloopt en als je liever niet in de groep wilt.

Ook kunnen dan andere ingangen bij een behandeling aan bod komen, afhankelijk van de klachten.

Ingangen hiervoor zijn: 

  • Fysiotherapie
  • Craniosacraaltherapie
  • Bindweefselmassage
  • Ontspanningsmassage
  • Kringspieroefeningen
  • Voetzoolreflextherapie